Ekonomi

UAW grevi tarihi ücret artışıyla sona erdi, Ford’un kârı önemli ölçüde azaldı

General Motors, Ford (IS: FROTO ) ve Stellantis çalışanlarını temsil eden Birleşik Otomotiv İşçileri (UAW) sendikası, GM’nin dört yıl içinde yirmi yıllık artışları aşacak önemli ücret artışları için bir anlaşmaya varmasının ardından yakın zamanda altı haftalık grevi sonlandırdı. Ford ve Stellantis tarafından da kabul edilen anlaşma, dört yıl boyunca maksimum saatlik ücrette %25’lik bir artışı, giriş seviyesinden en yüksek fiyatlara daha hızlı ilerlemeyi, artan emeklilik yardımlarını ve UAW’nin bir grev durumunda grev hakkını içeriyor. patronun başlattığı tesis kapatma.

Grev nedeniyle araç üretiminin durması Ford’un ciddi kayıplara uğramasına neden oldu. Şirket, 80.000 adet araç üretememesi nedeniyle yalnızca üçüncü çeyrekte 100 milyon dolar kar kaybı yaşadığını, bunun da vergi öncesi 1,3 milyar dolar kar kaybına karşılık geldiğini bildirdi.

Ford CFO’su John Lawler, yeni UAW sözleşmesinin işçilik maliyetlerini üretilen araç başına 850 ila 900 dolar arasında artıracağını belirtti. Yeni sözleşme kapsamında satışların sabit kalacağı varsayılırsa Ford’un yıllık işçilik maliyetleri 1,81 milyar dolar artabilir. Bu artış net kar marjını %3,5’tan %2,5’e düşürebilir, bu da hisse başına kazançta yaklaşık %30’luk bir düşüş anlamına gelebilir.

Son dört yılın ortalama kar marjının %2,5 olduğu dikkate alındığında, %1’lik bir düşüş, uzun vadeli net kar marjının %1,5’e düşmesine yol açacak, bu da hisse başına kazançta %40’lık bir düşüş anlamına gelecektir.

Yüksek işgücü maliyetini dengelemek için yukarıya doğru bir fiyat ayarlaması yapılmazsa, yeni UAW sözleşmesi Ford’un karını önemli ölçüde aşındıracak. 1’lik bir azalmanın etkisi, daha küçük kar marjları ile daha şiddetli hale gelir. Bu durum göz önüne alındığında, bazıları Ford hisselerinden elden çıkarmanın ihtiyatlı bir karar olabileceğini öne sürüyor.

InvestingPro İçgörüleri

Ford’daki son gelişmelerin ışığında, InvestingPro’nun bazı önemli ölçümlerini ve öngörülerini dikkate almak çok önemli. Şirketin düzeltilmiş piyasa değeri 42,27 milyar dolar olup şu anda 6,84 F/K oranıyla düşük kazanç çarpanında işlem görmektedir. Bu, hisse senedinin değerinin altında olduğunu gösterir, bu da hisse senedinin aşırı satış bölgesinde olduğunu gösterir; bu da InvestingPro İpuçlarımızdan biridir.

Ayrıca artan işçilik maliyetlerine rağmen Ford’un net gelirinin bu yıl artması bekleniyor. Bu, şirketin bu yıl kârlı olacağını öne süren başka bir InvestingPro ipucuyla da örtüşüyor. Ford’un son on iki ayda kârlı olması ve 12 yıl üst üste temettü ödemelerini sürdürerek hissedarlara önemli bir getiri sağlaması da bunu destekliyor.

InvestingPro verileri aynı zamanda Ford’un 2023’ün üçüncü çeyreği itibarıyla son on iki aydaki gelir artışının %14,82 olduğunu ve son zorluklara rağmen sağlıklı bir mali performansa işaret ettiğini ortaya koyuyor. Şirketin aynı dönemdeki brüt karı 18,14 milyar ABD dolarıydı; bu, InvestingPro İpucuyla karşılaştırıldığında zayıf bir nokta olsa da yine de değerli bir ölçüyü temsil ediyor.

Sonuç olarak, yeni UAW sözleşmesi Ford’un personel maliyetlerini artırabilirken, şirketin güçlü mali performansı ve düşük değerlenmiş hisse senedi fiyatları gelecekteki büyüme potansiyeline işaret ediyor. Her zaman olduğu gibi, kapsamlı bir yatırım stratejisi için bu bilgileri InvestingPro’da bulunan birçok ek ipucuyla birlikte değerlendirmenizi öneririz.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu